Studium na vysoké škole- dřina, zábava, nebo něco jiného?

Zpočátku to vypadalo jednoduše, ovšem jen do prvních zkoušek… logo Upa

Na univerzitě máme povinné předměty (většina k oboru, IT), dále povinně volitelné- cizí jazyk (Angličtina, CEFR), a dále ještě jeden předmět- různorodé složení, a nakonec volitelné předměty- většinou doplňkové. Ještě je možné si zvolit jeden předmět z katedry tělovýchovy a sportu.

Předměty jsou hodnoceny kredity, dle kreditního systému, a „úspěšnost“ studia se měří v podstatě počtem kreditů za úspěšně splněné předměty – ať už zápočtem („závěrečný test“), případně zkouškou.

Každý ročník je rozdělen na letní a zimní semestr- „pololetí“, při čemž se začíná zimním. Pravidla pro zápočet jsou individuální- někde docházka, jinde písemky. Zkouška bývají zpravidla ve formě písemné práce.

V 1. ročníku byla možnost těchto předmětů:

ještě ke zkratkám, které budu používat- zp = zápočet, zk= zkouška

 

Zimní semestr

povinné:

  • Úvod do počítačů– 5 kreditů, zk- historie počítačů, komponenty, periferie..
  • Základy algoritmizace- 3 kredity, zp- logické úlohy, základy algoritmů, třídící alg., pole..
  • Základy ekonomie- 4 kredity, zk- makroekonomie, mikroekonomie, HDP, důchody, atd.
  • Matematika I- 6 kreditů, zk- funkce, integrály, derivace, limity
  • Základy informačních technologií- 5 kreditů, zk- Word, Excel

povinně volitelné:

  • Anglický jazyk- CEFR A1 / A2 / B1- 2 kredity, zp
  • Informační zdroje a jejich využívání- 2 kredity, zp– poučení o Bibliografické citaci
  • Sociální psychologie- 2 kredity, zp- pojem sociální psychologie,  vědomí, podvědomí, chování, socializace, sociální skupiny, komunikace, archetypy, sebepojetí, práce se stresem

volitelné

můj pohled „na svět“

  • Úvod do počítačů– předmět tzv. v pohodě, psali se dva elektronické testy- pro někoho kdo má SPŠ se zaměřením na pc, nebo má byť jen základní znalosti o pc a této problematice, tak je v pohodě, navíc jsem si zapsal učitele, který vše řeší v klidu
  • Základy algoritmizace- na SŠ jsem již programoval v jazyce C, takže základy diagramů a algoritmů jsem uměl, opět učitelka naprosto v pohodě, při hodině sice „jela“ příliš rychle, mnozí nestíhali, nicméně nikoho nenutila chodit na její předmět, natož si něco psát, ale kdo tam byl- a většinou lidí dost- tak si psal. Test byl víceméně z principu, než účelový
  • Základy ekonomie- první předmět, kde jsem se setkal s jiným učitelem na cvičení a na přednášku, z cvika se psali 2 testy- makroeko, mikroeko, oba museli být min. 50%, cvičící byly mladé doktorantky, na tuto hodinu jsem se vážně těšil, zápočet jsem měl bez větších problémů, zkouška se skládala s el. testu a případně doplňujících otázek, test byl poměrně těžký, kvůli pojmům, možná až přílišné „slovíčkaření“, navíc poměrně krátký časový limit, zde bych uvedl zn. ctrl+f, a zpracované otázky…
  • Matematika I- opět jiný cvičící a zkoušející (zkoušejícím byl přednášející), tzv. filtrovací předmět- byli jsme přijati bez příjmacích zkoušek a na tomto předmětu se filtrovali ti schopní a neschopní…Přednášejícím je neohrabaný MATFYZák, který tento předmět vskutku miluje, a po studentech vyžaduje (vzhledem k oboru) myslím přilišné nároky, navíc jeho přístup dokáže dokonale odradit, nikdy nepochválí, jen kritizuje (ostře kritizuje), pomalu by byl schopný člověku matematicky dokázat že je naprostý tupec, no, zápočet jsem získal poměrně pozdě, zkoušky se nedařily, na děkanském termínu (naprosto poslední pokus, jinak se předmět opakuje) jsem vyhořel, tudíž opakuji MAT I
  • Základy informačních technologií- přednášejícím je člověk chytrý, ovšem natolik sebevědomý, že to dává všem ostatním najevo a bezdůvodně je ponižuje, cvičícím byl poměrně mladý inženýr, „kluk v pohodě“, byla zde možnost aktivního zapojení, dotazů kdykoliv, apod. briliantní přístup, vše co bylo třeba vysvětlil, případně i dvakrát, předmět bez větších obtíží absolvovaný úspěšně

povinně volitelné:

volitelné

  • Matematický seminář I– v celku bezvýznamný a nudný předmět ve večerních hodinách, nicméně kredit se dvě hodiny sezení týdně se hodí, co se chtěl člověk dozvědět se nedozvěděl, a ostatní nechápal, ale bylo to i mou spíše neaktivní účastí

Letní semestr

povinné:

povinně volitelné:

  • ANJ- 2 kr., zp
  • Právo- 2 kr., zp
  • Základy marketingu- 2 kr., zk
  • Textové editory a tabulkové procesory- 2 kr., zk

můj pohled „na svět“

povinné:

povinně volitelné:

  • ANJ- stejná učitelka jako v Zimním semestru, ok
  • Právo, Základy marketingu- neměl jsem
  • Textové editory a tabulkové procesory- podmínky zkoušky v polovině semestru upraveny- praktický příklad + semestrální práce, za 2 kredity docela peklo, ale s trochou snahy zvládnutelné

Závěrem

Mám 41 kreditů (pokud počítám i „psychovíkend“), postupuji na level 2, neuzavřené předměty opakuji- Matematika I, II, Lineární algebra, Základy programování- hledám bydlení v Pardubicích a budu se snažit…

Studovat vysokou školu není nic těžkého, ovšem je třeba trocha vůle, přesvědčení a věnovat studiu svůj čas.


Komentáře

Studium na vysoké škole- dřina, zábava, nebo něco jiného? — 2 komentáře

    • hlavně když to člověk vidí, přístup někoho, úplně v pohodě, pak přístup jinýho, úplně na prd, tak si řekneš jestli to za to vůbec stojí…
      stejně čim dýl tam jsi tak akorád vidíš, že víš o dalších věcech, který asi nebudeš moc potřebovat 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..